وبلاگ آسمان 25

نگاشته‌های « محسن فصاحت » در نقد مشهورات، پیش‌بینی رؤیت هلال و استهلال ماهیانه، فقهی و اصولی، تفسیری و حدیثی و ...
وبلاگ آسمان 25

باسمه تعالی
نگاشته‌های خویش در نقد مشهورات، پیش‌بینی رؤیت هلال و استهلال ماهیانه، فقهی و اصولی، تفسیری و حدیثی و ... را در این وبلاگ منتشر می‌کنم.

ادمینِ محترم، خلاصۀ مطالب وبلاگ را با اجازه و هماهنگی بنده، در کانال پیام‌رسان‌های منتخب (که لینکشان در بخش پیوندها آمده) بازنشر می‌کند.

***
برای ارتباط با من، به آدرس aasemaan25@gmail.com ایمیل بزنید؛
یا در صفحهٔ مستقلّ «درباره من(بیوگرافی) و راه تماس» برایم پیام بگذارید؛
البتّه پیام‌ها و نظرات این وبلاگ را دیر به دیر می‌خوانم.

بایگانی
آخرین نظرات

وبلاگ آسمان 25

نگاشته‌های « محسن فصاحت » در نقد مشهورات، پیش‌بینی رؤیت هلال و استهلال ماهیانه، فقهی و اصولی، تفسیری و حدیثی و ...

دایه، دلسوز و مادر، خواب!

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۹ ب.ظ

دایه، دلسوز و مادر، خواب!

در آپدیت جدید تلگرام، از امکان «کانال پخش» رونمایی شد؛ امکانی که در وضعیّت فرهنگی کنونی کشور، ضررهایش بیش از منافع آن است.

در اینجا به امکانِ کم‌سود و پُرضررِ «روبات» نمی‌پردازم، جز اینکه تلگرام وعده داده که «کانال پخش» را برای روبات‌ها نیز راه‌اندازی خواهدکرد! و آنگاه که وعده‌اش محقّق شود، سوءاستفاده از این دو امکان، خیلی بیشتر خواهدشد.


مدّتی پیش‌تر شاهد رشدِ قارچ‌گونهٔ گروه‌های مستهجن و ضدّ فرهنگی بودیم که «لینک دعوت» خود را در تلگرام و حتّی فضای اینترنت، به اشتراک می‌گذاشتند و هر کس، حتّی آن که مدیر گروه هم شماره‌اش را نداشت، وارد گروه می‌شد!

برخوردهای فرهنگی با این پدیده آغاز شد؛ برخی افراد که در گروه‌ها عضو می‌شدند، نسبت به محتواهای ارسالی واکنش نشان می‌دادند و با تذکّر و یادآوری قانون جرایم رایانه‌ای، فعّالیّت برخی گروه‌ها را کمرنگ یا متوقّف می‌کردند؛ البتّه، هر گروه نیز، بیش از 200 نفر را نمی‌توانست پوشش دهد.


تلگرام، دلسوزانه(!) برای جبرانِ این دو نقیصه، امکان جدیدش را ارائه داد: «کانال پخش»!

کانال پخشِ عمومی می‌تواند Username و لینکی داشته‌باشد که هر کسی وارد آن شود و این بار، محدودیّتی برای تعداد اعضا وجود ندارد!! یعنی هر محتوای ارسالی می‌تواند یکباره به‌دستِ بی‌نهایت از افراد برسد.

همچنین افراد عضو در کانال، نمی‌توانند هیچ تذکّر و پیامی ارسال‌کنند و فقط گیرندهٔ محتوا هستند! و البتّه می‌توانند با کپی یا فورواردِ هر محتوا، به پخشِ سریع‌ترِ آن یاری رسانند!!


امکانِ نمایشگرِ تعداد بارهای خوانده‌شدنِ هر محتوا(چه در همان کانال و چه کپی‌های فرستاده‌شدهٔ آن به جاهای دیگر) نیز، به ایجادِ سونامی‌های فرهنگی و اجتماعی، و پخش تصاعدی برخی محتواها کمک می‌کند.


هر کانال پخش، می‌تواند بیش از یک مدیر داشته‌باشد تا در ساعات غیبتِ یکی، دیگری به ارسال محتوا بپردازد و هنگامی که در آیندهٔ نزدیک، کانال پخش در اختیار روبات‌ها قرار گیرد، می‌توانیم شاهد فعّالیّت ۲۴ساعتهٔ آنها باشیم!


اکنون تنها می‌توان به نظاره نشست و سنجید که «تأخیرِ فاز» مسئولان فرهنگی چقدر است و تا چند ماه پس از امروز، به این مشکلات پی خواهندبرد؟!

التماس دعا

۹۴/۰۷/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی